dyskusje grotołazów
Re: jaka nowa federacja?
Autor: Miekinia (---.internetdsl.tpnet.pl)
Data: 11 Mar 2006 - 14:54:25

Statut Francuskiej Federacji Speleologicznej

TYTUŁ 1 – CEL I UKŁAD

Artykuł 1.

Stowarzyszenie zwane dalej "Francuską Federacją Speleologiczną" założone w 1963 r., które powstało ze związku Speleologicznego Komitetu Narodowego i Francuskiego Stowarzyszenia Speleologicznego, dla następujących celów:

- zrzeszenia wszystkich osób praktykujących lub badających speleologię i dyscypliny pokrewne.

- badania naukowego, promocji i nauczania speleologii i dyscyplin pokrewnych, ochrony świata podziemnego i jego otoczenia;

- organizowanie, samodzielnie lub z udziałem innych, pokazów mających związek ze speleologią i dyscyplinami pokrewnymi;

Współdziała z edukacją fizyczną i etyczną młodzieży.

Działa na czas nieokreślony.

Jej siedziba znajduje siê w Paryżu, 130, ulica Saint-Maur, 75011. Siedziba społeczna może być przeniesiona do innej gminy dla Obrad Walnego Zebrania
.
ARTYKUŁ 2.

Federacja składa się z ugrupowań sportowych ustanowionych na zasadach przewidzianym przez tytuł I-y rozdział II ustawy N/84-610 z 16 lipca 1984 r.

Stowarzyszenia pracowników [a nie związki zawodowe, albo podmioty zrzeszające osoby zajmujące się speleologią zawodowo ?], których cele są powiązane z celami FFS, mogą przynależeć do Federacji, na zasadzie członków stowarzyszonych, pod warunkiem przelania pewnej opłaty, której wysokość jest ustalana przez ZG, są także zobowiązane do podpisania konwencji definiującej ich związek z FFS.

Indywidualni speleolodzy zagraniczni, nie przebywający we Francji na stałe, a także zagraniczne kluby mogą także uzyskać status członka stowarzyszonego; w ich przypadku ten status nie jest podporządkowany podpisaniu tej konwencji[a nie lepiej: w ich przypadku podpisanie konwencji nie zobowiązuje do podporządkowania się statutowi].

Konwencja ta może obejmować, w szczególnych przypadkach i na warunkach ustalonych przez statuty, osoby fizyczne, których kandydatura została zatwierdzona przez Zarząd Główny, członków – donatorów [nie lepiej: darczyńców lub sponsorów], członków wspierających, członków – korespondentów, oraz członków honorowych.
- posiadają licencję osoby fizyczne, które przekazały dla Federacji kwotę odpowiadającą ich rocznej opłacie
- posiadają licencję czasową.osoby fizyczne, które przekazały dla FFS określoną kwotę składki członkowskiej,
- zostają afiliowane [nie lepiej terminem polskim, np. stowarzyszone] organizacje sportowe, które na rzecz Federacji przekazały kwotę składki rocznej,
- zostają afiliowane [j.w.] organizacje powiatowe lub regionalne (CDS lub CSR), których statuty odpowiadają statutowi FFS,


ARTYKUŁ 3.

Afiliacji [jak w art. 2.] przy Federacji nie można odmówić organizacji sportowej, stworzonej w celu praktykowania [nie lepiej: uprawiania ?]tej dyscypliny lub jednej z dyscyplin objętych w przedmiocie zainteresowań Federacji za wyjątkiem sytuacji, kiedy organizacja ta nie spełnia warunków określonych w wersie [może: w punkcie ?] 1. oraz 2. artykułu I-go dekretu N/85-237 z 13 lutego 1985 dotyczącego porozumień pomiędzy organizacjami sportowymi oraz federacjami sportowymi, lub jeśli konstrukcja tejże organizacji nie jest kompatybilna do obencych statutów, ani z wewnętrznymi uregulowaniami [Chyba raczej: Regulaminem Wewnetrznym] Federacji.

ARTYKUŁ 4.

Organizacje sportowe afiliowane oraz członkowie, przyjęci w ramach przypadków indywidualnych mają udział w funkcjonowaniu Federacji poprzez opłacanie składki, której wysokość oraz sposób przelewu ustala walne zebranie [chyba: Walne Zebranie].

ARTYKUŁ 5.

Status członka Federacji podlega utracie poprzez wystąpienie, które, jeśli dotyczy osoby prawnej, powinno zostać postanowione wg zasad przewidzianych w statutach, lub też poprzez
radiację [raczej po polsku: przez usunięcie]. Radiacja [jak poprzednio] jest wyrażona [brak czegoś takiego: na ustalonych warunkach zawartych w ] uregulowania wewnętrzne [powinno być Regulaminie Wewnętrznym, w oryginale jest chyba błąd napisania z małych liter], w wypadku nie opłacania składek członkowskich lub z jakiegokolwiek innego poważnego powodu. Nie może nastąpić, jeśli nie zaistniały warunki określone w paragrafie 2. i 3. artykułu 6. powyższego [raczej: niniejszego] statutu.

ARTYKUŁ 6.

Sankcje dyscyplinarne stosowalne do [raczej: wobec] organizacji sportowych afiliowanych [jak art. 3] przy Federacji, członków licencjonowanych tychże organizacji, oraz członków licencjonowanych Federacji zostają ustalone w s[S]zczególnym [nie szczegółowym ?] w[W]ewnętrznym [slowa wewnetrzym chyba tu nie ma] r[R]egulaminie d[D]yscyplinarnym, dołączonym do r[R]egulaminu w[W]ewnętrznego Federacji.

Sankcje dyscyplinarne są opisane przez organy Federacji: ich warunki, oraz ograniczenia określone są poprzez owe uregulowania dyscyplinarne [Regulamin Wewnętrzny] , szczególnie w kwestiach dotyczących prawa do obrony.

ARTYKUŁ 7.

Formy aktywności Federacji to:

* tworzenie, pojedynczo bądź w kooperacji, wszelakich struktur odpowiedzialnych za realizację każdego typu aktywności federalnej, odpowiadającej ustalonym celom;
* organizacja, pojedynczo bądź w kooperacji, narodowych kongresów oraz prezentacji na tematy związane ze speleologią
* kontakty z osobami fizycznymi bądź prawnymi, a także z organizmami francuskimi, zagranicznymi bądź międzynarodowymi, w których kręgu zainteresowań mieści się speleologia.

W celu realizacji tychże form aktywności, Federacja opiera się na swoich oddziałach lokalnych i regionalnych.

3 etaty dyrektorów administracyjnych mogą zostać przyznane na zasadach urzędników państwowych jako zatrudnienie niezależne dla działów[dla celów]:

- bezpieczeństwa: organizacja i zarządzanie ratownictwem, dyżurami, pomocą w tworzeniu ekip speleo-ratowniczych, zarządzanie personelem SSF, kontakty z różnymi oddziałami powiązanymi z organizacją działań ratowniczych,
- nauczania w wewnętrznych strukturach federacyjnych oraz w działaniach wychodzących poza Federację, w regularnym kontakcie ze szkołami speleologicznymi zagranicznymi, zarządzanie szkoleniami na poziomie zawodowych szkół średnich w ramach działalności FFS,
- środowiska oraz aspekt [jakieś bardziej polskie słowo] naukowy: stworzenie specjalistycznych szkoleń, w połączeniu z naukowcami, pomoc w organizacji departamentów karstycznych [winno być: krasowych] i regionów speleologicznych, kontakty z specjalistycznymi laboratoriami, oraz departamentami ministerstw kultury, środowiska, rolnictwa, itp..., związki z oficjalnymi strukturami wodnymi [raczej: wodniackimi] i strukturami badawczymi, realizacja publikacji, filmów itp... poświęconych różnorakim aspektom ochrony środowiska podziemnego w koordynacji z innymi komisjami federacyjnymi.

Rekrutacja [może: zatrudnienie] urzędnika państwowego jest podporządkowana uzgodnieniom rządowym [może raczej: przepisom państwowym], które stanowią o projekcie pod kątem umowy o pracę; umowa ta stanowi, że nie może wejść w życie aż do momentu zgody na nominację oraz iż ..., które [nie powinno być: „i które”?] mogą być jej przedmiotem, będą podporządkowane wcześniejszym uzgodnieniom z rządem. [sprawdzić ostatni fragment]

ARTYKUŁ 8.

I - Federacja tworzy w swoich strukturach, w formie stowarzyszenia deklaratywnego [czy nie „dobrowolnego”?], organizacje departamentalne lub regionalne nazwane Departamentalnym Komitetem Speleologicznym (CDS) lub Regionalnym Komitetem Speleologicznym (CRS), bądź też Ligą Speleologiczną ...Bez pozwolenia ministra sportu, te organizacje muszą posiadać jako swoje terytorium działania [może lepiej: „...muszą posiadać do działania na swoim terytorium”] zakres wykraczający poza sprawy, którymi m[M]inisterstwo s[S]portu się zajmuje.
Ich statuty muszą być zgodne ze statutami Federacji.

II – Tylko takie stowarszyszenia, których statut zawiera poniżej wymienione elementy, mogą wchodzić w skład Departamentalnego Komitetu Speleologicznego:

1. Walne Zgromadzenie składa się z reprezentantów wybranych z organizacji sportowych, afiliowanych [j.w.] przy Federacji w CDS.

2. Reprezentanci tych organizacji posiadają w Walnym Zgromadzeniu taką liczbą głosów, która jest określona w zależności od liczby licencji przyznanych dla tejże organizacji.

III – Tylko takie stowarzyszenia, których statut zawiera poniżej wymienione elementy, mogą wchodzić w skład Komitetu Regionalnego (CSR) lub Ligi Federacji:

1. Walne Zgromadzenie składa się z reprezentantów organizacji sportowych afiliowanych przy Federacji w CSR lub w Lidze, wybranych bezpośrednio przez te organizacje.

2. Reprezentanci tych organizacji posiadają w Walnym Zgromadzeniu taką ilość głosów, która odpowiada ilości licencji przyznanych tejże organizacji.

IV – Statuty Komitetów Regionalnych Speleologicznych oraqz Komitetów Departamentalnych Speleologicznych muszą przewidywać, między innymi, że stowarzyszenie jest administrowane przez Zarząd, oraz zostało stworzone według reguł określonych dla Federacji desw artykułach 11 i 13 poniższego statutu. Wszakże jednak minimalna ilość członków Rady Nadzorczej tych organizmów może być niższa od przewidzianej, w artykule 11., dla federacji.

TYTUŁ II – WALNE ZGROMADZENIE

ARTYKUŁ 9.

Walne Zgromadzenie federacyjne składa się z reprezentantów wybranych na 4 lata z Zgromadzeń Walnych poszczególnych regionów. Liczba reprezentantów z każdego regionu jest zdefiniowana wg poniższego wzoru:

1 reprezentant na każde 100 osób sfederowanych.

Jako reprezentanci swojego regionu do Walnego Zgromadzenia Federalnego mogą być wybierani wszyscy pełnoletni – w dniu ich wciągnięcia na listę - członkowie, posiadający licencję przez co najmniej 2 lata.

Mandat reprezentanta regionalnego do narodowego walnego zgromadzenia zaczyna działać od dnia pierwszej sesji zgromadzenia po wyborach.

Wszyscy członkowie Federacji mogą uczestniczyć w Walnym Zgromadzeniu, mając prawo do głosu doradczego, a także prawo takie mają, za szczególnym przyzwoleniem przewodniczącego Federacji, agenci wybierani przez Federację.

ARTYKUŁ 10.

Walne Zgromadzenie jest powoływane przez przewodniczącego Federacji. Zbiera się co najmniej raz na rok, w terminie ustalonym przez Zarząd, poza tym zbiera się zawsze kiedy jest taka potrzeba, określona przez Zarząd, lub też o takiej potrzebie zadecyduje jedna trzecia członków Walnego Zgromadzenia, posiadająca jedną trzecią głosów. Porządek obrad jest ustalany przez Zarząd.

Walne Zgromadzenie definiuje, kierunkowuje oraz kontroluje ogólną politykę Federacji. Co roku wysłuchuje raportów dotyczących zarządzania Zarządu, oraz sytuacji prawnej i finansowej Federacji. Przyjmuje zamknięte podliczenia egzekutywy oraz głosuje nad budżetem.

Walne Zgromadzenie to jedyne ciało uprawnione do wypowiadania się na temat zdobyczy[chyba: zakupu], wymian, oraz izolacji [chyba: sprzedaży] nieruchomości, nad stworzeniem hipotek, oraz o wynajmie przez okres dłuższy od 9 lat. Tylko ono może zdecydować o pożyczkach.

Głosowania Walnego Zgromadzenia, dotyczące spraw personalnych, są tajne.

Walne Zgromadzenie może, po przedyskutowaniu, zadecydować o wyrażeniu swojej opinii o ważnych i nagłych kwestiach, poprzez głosowanie korespondencyjne, którego warunki są zdefiniowane w Regulaminie Wewnętrznym (ARTYKUŁ 7 ), pod warunkiem, że kwestia ta nie dotyczy ani głosowania w sprawach personalnych, ani modyfikacji statutu.

Interpelacje Walnego Zgromadzenia oraz raporty finansowe są podawane do wiadomości organizacji sportowych sfederowanych co roku, na stronach dotyczących życia federalnego przeglądu SPELUNCA.

TYTUŁ III - ADMINISTRACJA
Sekcja I – Zarząd

ARTYKUŁ 11.

Federacja jest administrowana przez Zarząd, składający się z 21 członków, którzy wykonują całość zadań, które, wg poniższego statutu nie leżą w gestii Walnego Zgromadzenia.

Członkowie Zarządu są wybierani w tajnych wyborach przez Walne Zgromadzenie, na okres 4 lat, w warunkach ustalonych w regulaminie wewnętrznym. Mogą oni być wybierani po raz kolejny.

Mandat Zarządu wygasa w trakcie roku, w którym odbywają się letnie Igrzyska Olimpijskie. Wakaty w Zarządzie, powstałe przed wygaśnięciem mandatu, z jakiegokolwiek powodu, są obsadzane podczas następnej sesji Walnego Zgromadzenia.

Do Zarządu nie mogą być wybierani:

1 – Osoby o narodowości francuskiej, skazane na karę, która uniemożliwia ich wpis na listy wyborcze;
2 – Osoby o narodowości nie francuskiej, skazane na karę, która, gdyby była nałożona na obywatela francuskiego, nie pozwalałaby na jego wpis na listy wyborcze;
3 – Osoby, co do których zastosowano sankcję czasowej dyskwalifikacji za poważne naruszenie reguł technicznych, co spowodowało załamanie ducha sportowego;
4 – Osoby posiadające licencję FFS przez okres krótszy od dwóch lat.

Zarząd musi zawierać co najmniej jednego lekarza licencjonowanego, jedną osobę młodą w wieku poniżej 21 lat, oraz jednego instruktora sportowego, posiadającego dyplom uprawniający do wykonywania funkcji zdefiniowanych w artykule 43 poprawki do ustawy z 16 lipca 1984, oraz wykonującego takie funkcje.

Reprezentacja żeńska w Zarządzie jest dla tej kategorii zapewniona, przez konieczność zagwarantowania jej co najmniej jednego miejsca, jeśli liczba kobiet posiadających licencję jest niższa od 10% ogółu osób posiadających licencje FFS, a także zagwarantowane jest jedno dodatkowe miejsce, jeśli liczba kobiet z licencją przekroczy o 10 % pierwszą opisaną.

Wreszcie, jeśli w szeregach Federacji znajdują się sportowcy wysokiej klasy, w momencie wyboru do Zarządu, muszą być zagwarantowane co najmniej 1 lub 2 miejsca dla sportowców zapisanych na listę, lub tych, którzy na tę listę byli wpisani, przez okres co najmniej 10 lat, w zależności od tego, czy ich liczba jest mniejsza, równa czy większa od 10.

ARTYKUŁ 12.

Walne Zgromadzenie może odebrać mandat Zarządowi przed upływem terminu normalnego, poprzez głosowanie w poniżej wymienionych warunkach:

1 –Walne Zgromadzenie musi być zwołane w tym celu specjalnie, na żądanie jednej trzeciej jego członków, reprezentujących jedną trzecią głosów.
2 – dwie trzecie członków Walnego Zgromadzenia musi być obecna, lub reprezentowana.
3 – ponowne powołanie Zarządu musi zostać przegłosowane przez absolutną większość głosów i wg zasad głosowania jawnego.

ARTYKUŁ 13.

Zarząd zbiera się co najmniej trzy razy w roku. Jest zwoływany przez przewodnicządego Federacji ; zwołanie to jest obowiązkowe, jeśli zostanie zażądane przez jedną czwartą członków.

Obrady Zarządu nie są ważne, jeśli nie jest obecna co najmniej jedna trzecia jego członków.

Dyrektor Techniczny Narodowy asystuje, mając prawo głosu doradczego, w seansach [chyba: zebraniach] Zarządu. Agenci [chyba: pracownicy] retrybuowani [chyba: wynagradzani] Federacji mogą asystować – z prawem głosu doradczego – jeśli zostaną do tego upoważnieni przez przewodniczącego.


ARTYKUŁ 14.

Członkowie Zarządu nie mogą otrzymywać żadnego wynagrodzenia z tytułu funkcji, które wykonują.

Zarząd weryfikuje przedstawiane uzasadnienia zwrotu kosztów. Decyduje o losie tych podań bez obecności zainteresowanych.

Sekcja II – przewodniczący i Biuro

ARTYKUŁ 15

Od momentu wyboru zarządu, Walne Zgromadzenie wybiera przewodniczącego Federacji. Przewodniczący jest wybierany spośród członków Zarządu, jego kandydaturę wystawia także Zarząd. Jest wybierany w głosowaniu tajnym, absolutną większością ważnych głosów. Mandat Przewodniczącego wygasa wraz z upływem kadencji Zarządu.\

ARTYKUŁ 16.

Po wyborze przewodniczącego przez Walne Zgromadzenie, Zarząd wybiera spośród swojego grona w głosowaniu tajnym biuro, którego skład jest ustalony w Regulaminie Wewnętrznym, i który obejmuje co najmniej jednego sekretarza generalnego i jednego skarbnika.Kadencja biura upływa wtedy, kiedy Zarządu.

ARTYKUŁ 17.

Przewodniczący Federacji przewodniczy Walnym Zgromadzeniom, zarządowi oraz biuru. Ordynuje wydatki. Przewodniczący reprezentuje Federację w jej wszystkich działaniach życia obywatelskiego. Reprezentuje Federację przed sądem oraz przejmuje inicjatywę działania w jej imieniu przed sądem. Dysponuje również wszystkimi pregoratywami aby móc zdcecydować o możliwościach sposobów odwołania (apelacja, podanie o kasację...).

Przewodniczący może legować niektóre ze swoich atrybutów, czego warunki są określone w Regulaminie Wewnętrznym. Jednakże reprezentacja Federacji w sądzie nie może być przez nikogo innego zapewniona, jak przez członka mandatowego, działającego dla specjalnej władzy.

Sekcja III – Dyspozycje wspólne dotyczące przewodniczącego

ARTYKUŁ 17 BIS.

Nie mogą być łączone z mandatem przewodniczącego funkcje takie jak prezes firmy, przewodniczący Rady Nadzorczej, przewodniczący i członek zarządu, przewodniczący rady administracyjnej, administrator delegowany, dyrektor generalny, zastępca dyrektora generalnego, lub zarządca, wykonywane w spółkach, przedsiębiorstwach, lub ośrodkach których działalność polega głównie na wykonawstwie zadań, zapewnianiu obsługi lub usługach na rzecz lub pod kontrolą Federacji, jej organów wewnętrznych lub klubów, które są przy niej afiliowane.

Dyspozycje wynikające z poniższego artykułu stosują się do wszystkich osób, które bezpośrednio lub poprzez osoby podstawione wykonują w rzeczywistości zarządzanie jednego z powyżej wymienionych przedsiębiorstw, spółek, oraz organizmów.

ARTYKUŁ 18.

W razie wakatu na stanowisku przewodniczącego, z jakiegokolwiek powodu, funkcje przewodniczącego będą wykonywane prowizorycznie przez członka biura, wybranego przez głosowanie tajne zarządu

Odbywa się ono na pierwszym jego posiedzeniu po zaistnieniu wakatu, a Zgromadzenie Generalne natomiast, wypełniając zadania zarządu, wybiera nowego przewodniczącego, na czas pozostały do końca kadencji poprzednika.

Sekcja IV – Inne organa Federacji

ARTYKUŁ 19.

Zarząd wprowadza komisje, których powstanie jest przewidziane przez Ministerstwo Sportu, a także wszelkich innych, których stworzenie byłoby konieczne. Co najmniej jeden członek zarządu musi być członkiem każdej komisji.

ARTYKUŁ 20.

W ramach F.F.S. wprowadza się:
- komisję odpowiedzialną za reprezentację młodzieży poniżej 26 roku życia, oraz organizację działalności, których adresatem jest młodzież. Ta komisja jest konsultowana przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji dotyczącej tego tematu,

komisja odpowiedzialna za badanie problemów mających cechy profesjonalizmu w speleologii, oraz dyrygująca działaniami, które mogłyby stąd wynikać.

TYTUŁ IV – DOTACJE ORAZ COROCZNE ŹRÓDŁA

ARTYKUŁ 21.

Coroczne źródła Federacji obejmują:

1 – Wpływy z posiadanych dóbr.
2 – Składki oraz abonamenty członkowskie.
3 – Produkty wynikające z licencji, oraz ich odzwierciedlenia.
4 – Subwencje państwowe, samorządów terytorialnych, oraz innych ośrodków państwowych..
5 – Źródła tworzone w procedurze wyjątku, jeśli miejsce ma w zgodzie z kompetentną władzą.
6 – Produkty wynagrodzeń odebranych za wykonane usługi.
7 – Sprzedaż produktów promocyjnych oraz dzieł traktujących o dyscyplinach pokrewnych.

ARTYKUŁ 22.

Rozliczanie Federacji jest utrzymana wg obowiązujących praw i regulacji. Za wyjątkiem dyspozycji artykułu 24 dekretu nr 85-295 z 1go marca 1995, to rozliczenie wykazuje co roku konto eksploatacji, wynik wykonania oraz bilans. To rozliczenie jest rokrocznie uzasadniane przed Ministrem odpowiedzialnym za sport oraz wykorzystanie funduszy pochodzących z subwencji otrzymanych przez Federację w trakcie ubiegłego wykonywania działalności.

TYTUŁ V – MODYFIKACJE STATUTU I ROZWIĄZYWANIE

ARTYKUŁ 23

Statuty mogą być modyfikowane przez Walne Zgromadzenie, na warunkach określonych w poniższym artykule, na wniosek Zarządu, lub na wniosek jednej dziesiątej ilości członków, z których składa się Walne Zgromadzenie.

W jednym i drugim przypadku, powołanie, któremu towarzyszy porządek dnia obejmujący wnioski dotyczące modyfikacji, jest zaadresowane do organizacji sportowych afiliowanych przy Federacji na co najmniej miesiąc przed datą ustaloną na sesję zgromadzenia.

Walne Zgromadzenie nie może modyfikować statutów, jeśli nie jest obecna co najmniej połowa jego członków, reprezentujących połowę głosów. Jeśli to kworum nie jest osiągnięte, zgromadzenie jest na nowo powoływane, a porządek dnia pozostaje ten sam. Powołanie jest zaadresowane do członków zgromadzenia na co najmniej dwa tygodnie przed ustaloną datą sesji. Walne Zgromadzenie ma wtedy prawo stanowić bez konieczności osiągania kworum.

Statuty nie mogą być modyfikowane, jeśli nie otrzymają większości dwóch trzecich obecnych członków, stanowiących co najmniej dwie trzecie głosów.

ARTYKUŁ 24.

Walne Zgromadzenie nie może opiniować rozwiązania Federacji, poza przypadkiem, kiedy zbiera się wyłącznie w tym celu. Opiniuje w warunkach przewidzianych w trzecim oraz czwartym wierszu powyższego artykułu 23.

ARTYKUŁ 25.

W przypadku rozwiązania, Walne Zgromadzenie wyznacza jednego lub więcej komisarzy odpowiedzialnych za likwidację dóbr należących do Federacji.

ARTYKUŁ 26.

Rozważania Walnego Zgromadzenia dotyczące modyfikacji statutu, rozwiązania Federacji oraz likwidacji jej dóbr są bezzwłocznie przekazane do wiadomości ministerstwa sportu.

TYTUŁ VI – NADZÓR ORAZ UREGULOWANIA WEWNĘTRZNE

ARTYKUŁ 27.
Przewodniczący Federacji, lub oddelegowana przezeń osoba zgłaszają w ciągu trzech miesięcy do prefektury departamentu (powiatu) lub do podprefektury dzielnicy, w której ma swoją siedzibę, wszystkie zmiany zachodzące w dyrygowaniu Federacji.

Dokumenty administracyjne Federacji oraz ich części dotyczące księgowania są przedstawione bez ich przenoszenia, na każde żądanie Ministra Sportu lub osoby przezeń oddelegowanej, lub też każdego urzędnika przy nich akredytowanego. Raport prawny oraz finansowy są adresowane co roku do ministra sportu.

ARTYKUŁ 28.

Minister Sportu ma prawo wizytować, poprzez osoby oddelegowane, instytucje
założone przez Federacje oraz wymagać złożenia sobie raportu z ich
funkcjonowania.

ARTYKUŁ 29.

Regulamin Wewnętrzny jest przygotowany przez zarząd, a zatweirdzony przez Walne Zgromadzenie.

Regulamin Wewnętrzny oraz wszelkie do niego naniesione poprawki, są komunikowane Ministrowi Sportu. W miesiącu, który następuje po przyjęciu regulaminu, minister sportu może zakomunikować umotywowany sprzeciw.

Statuty przyjęte 18 maja 1997.

Przewodniczący Sekretarz Generalny
Claude VIALA Jean PIOTROWSKI






Temat Odsłon Napisane przez Wysłane
jaka nowa federacja? 4156 mgala 2006-03-02 21:36
     Re: jaka nowa federacja? 1013 świstak 2006-03-02 22:58
     Re: jaka nowa federacja? 1051 Stahoo 2006-03-02 23:34
     Re: jaka nowa federacja? 1060 Jacooś 2006-03-03 00:25
        Re: jaka nowa federacja? 944 Krzysztof Dudziński 2006-03-03 23:24
     Re: jaka nowa federacja? 948 Stahoo 2006-03-03 09:29
        Re: jaka nowa federacja? 1007 Ditta 2006-03-03 14:16
     Re: jaka nowa federacja? 939 Czakolo 2006-03-03 17:41
        Re: jaka nowa federacja? 1025 mgala 2006-03-03 21:36
           Re: jaka nowa federacja? 943 Ditta 2006-03-05 12:04
              Re: jaka nowa federacja? 875 Czakolo 2006-03-06 16:37
     Re: jaka nowa federacja? 866 mgala 2006-03-06 18:49
        Re: jaka nowa federacja? 884 Czakolo 2006-03-06 20:29
           Re: jaka nowa federacja? 964 mgala 2006-03-06 20:45
              Re: jaka nowa federacja? 914 Jacooś 2006-03-06 23:17
                 Re: jaka nowa federacja? 899 Czakolo 2006-03-07 00:27
                 Re: jaka nowa federacja? 894 Ditta 2006-03-07 00:43
                 Re: jaka nowa federacja? 934 mgala 2006-03-07 17:36
                    Re: jaka nowa federacja? 852 Ditta 2006-03-07 18:32
     Re: jaka nowa federacja? 958 Miekinia 2006-03-07 21:41
        Re: jaka nowa federacja? 977 mgala 2006-03-07 22:04
           Re: jaka nowa federacja? 965 Miekinia 2006-03-08 00:52
              Re: jaka nowa federacja? 921 2006-03-08 02:06
                 Re: jaka nowa federacja? 941 Miekinia 2006-03-08 08:38
              Re: jaka nowa federacja? 923 Herflick 2006-03-08 21:26
        Re: jaka nowa federacja? 941 2006-03-07 23:36
     Re: jaka nowa federacja? 945 Stahoo 2006-03-07 21:57
        Re: jaka nowa federacja? 974 Ditta 2006-03-07 22:50
           Re: jaka nowa federacja? 869 Czakolo 2006-03-08 19:35
              Re: jaka nowa federacja? 866 Jacooś 2006-03-08 21:29
                 Re: jaka nowa federacja? 902 Czakolo 2006-03-08 23:16
                    Re: jaka nowa federacja? 885 Ditta 2006-03-09 00:00
                    Re: jaka nowa federacja? 907 Jacooś 2006-03-10 11:14
                       Re: jaka nowa federacja? 851 Czakolo 2006-03-10 17:00
                          Re: jaka nowa federacja? 842 Ditta 2006-03-10 17:32
     Re: jaka nowa federacja? 904 kro_pa 2006-03-09 15:57
        Re: jaka nowa federacja? 796 Ditta 2006-03-09 18:22
           Re: jaka nowa federacja? 1028 mgala 2006-03-09 19:35
              Re: jaka nowa federacja? 892 Ditta 2006-03-10 00:58
                 Re: jaka nowa federacja? 934 Miekinia 2006-03-10 10:32
                    Re: jaka nowa federacja? 938 Ditta 2006-03-10 11:20
                       Re: jaka nowa federacja? 878 Ditta 2006-03-10 12:00
                       Re: jaka nowa federacja? 1042 Miekinia 2006-03-10 16:26
                          Re: jaka nowa federacja? 916 Ditta 2006-03-10 18:45
                          Re: jaka nowa federacja? 912 2006-03-11 01:15
                             Re: jaka nowa federacja? 939 Ditta 2006-03-11 11:56
                                Re: jaka nowa federacja? 948 2006-03-11 12:26
                    Re: jaka nowa federacja? 930 Jacooś 2006-03-10 12:19
                       Re: jaka nowa federacja? 1008 Miekinia 2006-03-11 13:17
                 Re: jaka nowa federacja? 894 Czakolo 2006-03-10 17:34
                    Re: jaka nowa federacja? 961 Miekinia 2006-03-10 19:57
                       Re: jaka nowa federacja? 950 Ditta 2006-03-10 22:14
                          Re: jaka nowa federacja? 970 Miekinia 2006-03-11 14:54
                          Re: jaka nowa federacja? 2842 Miekinia 2006-03-11 14:56
                          Re: jaka nowa federacja? 924 Miekinia 2006-03-11 14:58
                             Re: jaka nowa federacja? 857 świstak 2006-03-16 13:46
     Re: jaka nowa federacja? 881 kro_pa 2006-03-11 13:07
        Re: jaka nowa federacja? 912 Ditta 2006-03-11 22:52
           Re: jaka nowa federacja? 918 mgala 2006-03-12 21:30
           Re: jaka nowa federacja? 923 Miekinia 2006-03-15 21:14
              Re: jaka nowa federacja? 829 Ditta 2006-03-15 23:01
              Re: jaka nowa federacja? 916 Rufio 2006-03-16 11:09
        Re: jaka nowa federacja? 906 Jacooś 2006-03-12 21:22
           Re: jaka nowa federacja? 927 Ditta 2006-03-12 21:45
           Re: jaka nowa federacja? 924 Ditta 2006-03-13 01:21
              Re: jaka nowa federacja? 874 kro_pa 2006-03-13 10:10
                 Re: jaka nowa federacja? 942 Jacooś 2006-03-13 10:58
                    Re: jaka nowa federacja? 883 Ditta 2006-03-13 11:17
                       Re: jaka nowa federacja? 910 Jacooś 2006-03-13 11:58
                          Re: jaka nowa federacja? 867 Ditta 2006-03-13 16:29
                             Re: jaka nowa federacja? 868 Jacooś 2006-03-13 18:50
     Re: jaka nowa federacja? 953 mgala 2006-03-13 17:40
        Re: jaka nowa federacja? 913 Jacooś 2006-03-13 18:39
           Re: jaka nowa federacja? 918 mgala 2006-03-13 18:55
     Re: jaka nowa federacja? 941 Stahoo 2006-03-13 20:33
        Re: jaka nowa federacja? 961 Herflick 2006-03-13 22:52
     Re: jaka nowa federacja? 894 mdry 2006-03-16 14:13
        Re: jaka nowa federacja? 962 Ditta 2006-03-16 15:09
           Re: jaka nowa federacja? 867 mdry 2006-03-16 16:57
              Re: jaka nowa federacja? 919 Ditta 2006-03-16 17:15
                 Re: jaka nowa federacja? 902 mdry 2006-03-17 08:32
                    Re: jaka nowa federacja? 931 Ditta 2006-03-17 11:50
     Re: jaka nowa federacja? 1278 Stahoo 2006-03-25 00:12


Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.
This forum powered by Phorum.

rss