dyskusje grotołazów
Idź do wątku: <---->
Akcja: ForaWątkiNowy wątekSzukajZaloguj
Idź do strony:  12-->
Bieżąca strona:1 z 2
Therion... warto?
Autor: Albino (IP zapamiętane)
Data: 06 Dec 2006 - 18:19:28

Witam.
Ostatnio przeglądałem różne programy pomocne w tworzeniu map. Zainteresował mnie program o nazwie Therion (http://therion.speleo.sk/). Mógłby ktoś wyrazić Swoje zdanie na temat tego programu (najlepiej ,,kartownik'')?

Re: Therion... warto?
Autor: Szukas (IP zapamiętane)
Data: 31 May 2008 - 16:23:52

Cześć!

Chciałbym zwrócić większą uwagę czytelników na słowacki program Therion!
Jestem studentem Geografii i piszę magisterkę z kartowania jaskiń tymże programem. Posiada on nieocenione możliwości ale przyznać trzeba, że jest trudny w obsłudze ale do wszystkiego da sie przyzwyczaić :)
Służę ewentualną pomocą....

Zainteresowanych zapraszam do dyskusji...

Re: Therion... warto?
Autor: Szukas (IP zapamiętane)
Data: 31 May 2008 - 16:28:23

Wszystkie potrzebne informacje do obsługi tego programu są dostępne na stronie: [therion.speleo.sk]

osobiście korzystam z wersji samouczka po czesku ale po angielsku jest nawet bardziej rozbudowana (przez to bardziej zawikłana).

Re: Therion... warto?
Autor: mgala (IP zapamiętane)
Data: 31 May 2008 - 21:49:17

trzeba przyznać, że therion ma wszystkie potrzebne funkcje. wizualizacja kształtu korytarzy generowana na podstawie domiarów LRUD w 3d jest chyba najlepsza właśnie w tym programie. jednak mnie osobiście zniechęca interfejs. ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

najbardziej jednak w therionie podoba mi się cave protractor:

[therion.speleo.sk]

dzięki takiemu kątomierzowi można dokonywać w łatwy sposób redukcji odległości w czasie rysowania szkicu pod ziemią. a myślę że rysowanie w skali, z zachowaniem kątów szkiców w jaskini jest rzeczą która najbardziej kuleje w polskim miernictwie jaskiniowym. protractor zrobiony przez autora theriona bardzo może ułatwić zadanie.