dyskusje grotołazów
Idź do wątku: <---->
Akcja: ForaWątkiNowy wątekSzukajZaloguj
Therion - principy
Autor: therion_ms (IP zapamiętane)
Data: 26 Jan 2014 - 23:39:03

1. základní idea: přizpůsobit mapu stavu po uzavření polygonu bez překreslování

2. data - inspirace programem Survex (www.survex.com): data se zadávají tak, jak byly změřené, bez přepočítání, včetně nejrůznějších metod i potápěčských. K datům je možné vložit libovolné komentáře za znak #. Přenos dat z tabulky (Excel) copy/paste.

3. formát dat všech souborů: obyčejný alfanumerický text, čitatelný pro lidi, kromě 3D formátu .lox. To zároveň umožňuje aby kdokoliv mohl napsat vlastní interpreter těchto dat.

4. struktura dat: stromová, sledující postup mapování lokality. Základní strukturou je "survey" to jest jedna mapovací akce.

5. struktura map: naprosto nezávislá na struktuře dat. Je možné definovat libovolné množství map a vybírat konkrétni mapovou strukturu příkazem "select" v konfiguračním souboru.

6. základní prvek mapy: scrap, musí obsahovat alespoň (libovolné) dva body ze structury dat (kromě řezů). Scrap nemůže obsahovat dva prostory, které jsou nad sebou. Pak je nutné použít více scrapů. Nejmenší mapa musí obsahovat alespoň jeden scrap. Scrapy v definici mapy nemusí být z jedné jeskyne, ale body musí být obsaženy v použité struktuře dat. Scrapy není dobré dělat příliš veliké.

Použité softwarové nástroje:

Survex - výpočet polygonu a vyrovnání po uzavření polygonu.

MetaPost - definice symbolů, vykreslení jednotlivých scrapů při generaci výstupů. Možnost úpravy stávajících symbolů, definice vlastních symbolů, definice sad mapových symbolů. Při generaci mapy je možné použít symboly ze všech znakových sad v Therionu obsažených.

TeX - defice uspořádaní stránky celé mapy nebo atlasu. Možnost libovolné modifikace pomocí příkazů TeXu.

Mapový editor: definice symbolů psaním a ne výběrem z menu: Vzhledem ke složitosti Therionu, který se snaží pokrýt všechny požadavky tvůrců map jeskyní, je tento přístup mnohem rychlejší. Také poskytuje mnohem více informací o konkrétním prvku mapy. Protože editor není WYSIWYG, tak se po najetí myší na prvek mapy objeví v levém spodním rohu okna editoru jeho popis.

Problém: mapový editor. V době, kdy Therion vznikal ( 1998 ), tak byl jako nekomerční a multiplatformní softwarový nástroj k dispozici jedině Tcl/Tk. V dnešní době existují mnohem vhodnější nástroje, ale už není prostor aby původní autoři Therionu mapový editor přeprogramovali. Něco jiného je studovat a něco jiného mít zodpovědné zaměstnání, rodinu, … Jakákoliv pomoc je vítaná.




Zmieniany 2 raz/y. Ostatnio 2014-01-28 23:14 przez therion_ms.



Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.
This forum powered by Phorum.

rss