dyskusje grotołazów
Idź do wątku: <---->
Akcja: ForaWątkiNowy wątekSzukajZaloguj
poszukiwanie jaskini do pomiarów geofizycznych
Autor: kokosiasty (IP zapamiętane)
Data: 08 Mar 2013 - 22:33:59

Cześć,

jestem studentem geofizyki na AGH, zwiedzam też czasem jaskinie. Zabieram się za pisanie pracy inżynierskiej, w której będę robił pomiary grawimetryczne i georadarowe. Chciałbym połączyć obydwie pasje i zrobić pomiary nad jaskinią.

Znacie może jakieś jaskinie o rozwinięciu poziomym (chodzi o to, żeby korytarze nie znajdowały się zbyt głęboko, najlepiej do ok. 5 m pod ziemią) o stosunkowo łatwo dostępnym terenie nad korytarzami?

Jestem też otwarty na wasze pomysły wykorzystania pomiarów geofizycznych przy eksploracji jaskiń.

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

pozdrawiam
Kuba

Re: poszukiwanie jaskini do pomiarów geofizycznych
Autor: Michał_J (IP zapamiętane)
Data: 19 Mar 2013 - 01:04:31

Myślę że jaskinia Pychowicka powinna spełniać twoje wymagania.

Re: poszukiwanie jaskini do pomiarów geofizycznych
Autor: artur (IP zapamiętane)
Data: 08 Apr 2013 - 09:05:18

Pychowicka tak, Zakrzówek też, można by dokładnie przebadać rejon połączenia Niskiej i Twardowskiego, żeby wiedzieć gdzie eksplorować. Dalej to można spróbować np Dziewiczą - też poziomo korytarze są, badania wstępnie znajomi robili i coś tam więcej wyszło niż widać. Miejsc jest więcej jak coś łap mnie na priv.

Re: poszukiwanie jaskini do pomiarów geofizycznych
Autor: Flaytec (IP zapamiętane)
Data: 12 Apr 2013 - 14:29:35

Pychowicka. Twardowskiego i połączenia z Niską sa niemozliwe do wykrycia dla radaru z uwagi na ciasne anastomozy a nie korytarze.Dla georadaru widoczny korytarz musi mieć kubaturę minimum 5m3. Koordynowałem wielokrotnie prace na georadarch od ponad 10 lat się tym zajmuje(nie jestem specjalistą od interpretacji profili)